Algemene voorwaarden Hallux Medisch Pedicure
Algemeen
-
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, transacties en overeenkomsten tussen Hallux Medisch Pedicure en een cliënt waarop Hallux Medisch Pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, die betrekking hebben op de diensten van opdrachtnemer, tenzij door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
-
Diensten
-
Hallux Medisch Pedicure zal behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap, zal Hallux Medisch Pedicure zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
-
Afspraken
-
Behandeling vindt enkel en alleen op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch, per e-mail, of per WhatsApp gemaakt worden.
-
Bij verhindering van de afspraak dient de cliënt dit zo spoedig mogelijk, doch ten laatste 24 uur voorafgaande aan de voor de cliënt gereserveerde tijd, bij Hallux Medisch Pedicure te melden. De afmelding kan telefonisch, per e-mail of per WhatsApp bericht gemeld worden.
-
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Hallux Medisch Pedicure 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Het niet hebben ontvangen van een e-mail reminder is geen geldige reden om een afspraak niet na te komen. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het noteren van de afspraak. De e-mail reminder is slechts een extra service van de praktijk.
-
Beide partijen worden onthouden van deze verplichting, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.
Tarieven en Betaling
-
Hallux Medisch Pedicure vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk.
-
Na afloop van de behandeling dient de cliënt de betaling van de behandeling en eventuele producten, direct per pin of contant te voldoen.
-
Voor cliënten welke vallen onder de basisverzekerde voetzorg, zal factuur voor de medisch noodzakelijke behandeling ingediend worden bij de betreffende podotherapeut.
-
Persoonsgegevens en privacy
-
De cliënt voorziet Hallux Medisch Pedicure tijdens de eerste behandeling van alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening door Hallux Medisch Pedicure of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling. Tot deze gegevens behoren onder andere medische gegevens en of ziektebeelden. Hallux Medisch Pedicure neemt de gegevens op in een geautomatiseerd systeem en handelt conform de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
-
Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzage van de eigen gegevens.
-
Geheimhouding
-
Hallux Medisch Pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling.
-
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Hallux Medisch Pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
-
Aansprakelijkheid
-
Hallux Medisch Pedicure kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
-
Hallux Medisch Pedicure is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk.
-
Beschadiging, diefstal en gedrag
-
De cliënt is aansprakelijk indien cliënt schade toebrengt aan het meubilair, instrumenten en en/of materialen van Hallux Medisch Pedicure.
-
Diefstal wordt door Hallux Medisch Pedicure altijd gemeld bij de politie.
-
In de praktijk dient de cliënt zich conform de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Bij ongepast gedrag of ongewenste intimiteiten behoudt Hallux Medisch Pedicure zich het recht voor de behandeling direct te beëindigen en cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen.
-
Garantie
-
Hallux Medisch Pedicure geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling. Deze garantie komt te vervallen indien:
-
de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd;
-
de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd;
-
de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven (7) dagen, schriftelijk worden gemeld aan Hallux Medisch Pedicure.
Binnen zeven (7) dagen na schriftelijk ontvangst van de klacht dient Hallux Medisch Pedicure cliënt adequaat te antwoorden. Indien de klacht gegrond is dan zal Hallux Medisch Pedicure de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Hallux Medisch Pedicure en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
Recht
Op elke overeenkomst tussen Hallux Medisch Pedicure en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie cq de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.